متفرقه

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

فضای مجازی همزمان با رشد و نفوذ در زندگی روزمره ما، تاثیرهایی را به وجود می‌آورد که قبلا نبودند. تاثیرگذاری بر زندگی من و شما از روش‌های تبلیغ و تولید محتوا و درآمد از طریق فضای مجازی گوشه کوچکی از تاثیرات بزرگ این اپ‌های اجتماعی است. این اپ‌ها در نهایت شهرت و قدرت را به کسانی می‌دهند که می‌خواهند با کیبوردشان دنیا را فتح کنند. به افراد تاثیر گذار در این شبکه‌های به ویژه اینستاگرام اینفلوئنسر یا سلبریتی می‌گویند و اینفلوئنسر مارکتینگ اسمی است که به بازاریابی از طریق این افراد می‌گویند.

احتمالا الان دارید به حساب‌های پر مخاطبی فکر می‌کنید که جز شما میلیون‌ها فالوور دارند و چک کردن پست‌های جدیدشان یکی از روزمره‌های جالب‌تان است؛ بله، این حساب‌ها با نگاه تک تک مخاطب‌هایشان درآمد‌زایی می‌کنند.

اگر تا اینجا به این شغل پردرآمد و بی‌ زحمت علاقه‌مند شده‌اید، برای قدم اول در ادامه با برخی اصطلاحات آن آشنا شوید.

اینفلوئنسر کیست؟اینفلوئنسر کیست

به کسانی که با تولید محتوا و درگیر کردن سلیقه قشر خاص یا اکثریت مردم، نگاه شما را به سمت خود جلب می‌کنند اینفلوئنسر می‌گویند. توجه کنید که اینفلوئنسرها با سلبریتی‌ها تفاوت دارند و بیرون از فضای مجازی کسی امضایشان را نمی‌خواهد.
زمینه فعالیت اینفلوئنسر‌ها ممکن است هر چیزی باشد، از آشپزی گرفته تا ورزش و مذهب و مدل لباس. مهم این است که پست‌هایشان نگاه چند میلیون نفر را به سمت خود می‌کشد. معمولا مخاطب‌های این صفحه‌ها، هر روز و هر ثانیه در حال بیشتر شدن هستن و توجه افراد جدیدی را به خود جلب می‌‌کنند.

حالا ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که این افراد چطور درآمد زایی می‌کنند؟ لایک‌ها و کامنت‌های ما که نان و آب نمی‌شود.

چرا می شود، اینفلوئنسر‌ها برای نشان دادن غیر مستقیم برند‌ها، تبلیغ محصولات و یا حتی پیشنهاد کردن صفحه دیگری زیر پست‌هایشان مبالغ زیادی را دریافت می‌کنند.

اینفلوئنسر‌ها در فضای مجازی بر اساس مهم‌ترین شاخص تقسیم بندی می‌شوند و این شاخص مهم چیزی نیست جز میزان فالوور‌های آن‌ها. میزان فالورها این جماعت قدرتمند را به دو دسته ماکرو اینفلوئنسر و میکرو اینفلوئنسر تقسیم می‌کنند؛ ماکرو اینفلوئنسر‌ها بالای ۵۰۰ هزار فالوور دارند و میکرواینفلوئنسر‌ها معمولا توجه کمتر از 500 هزار نفر را جلب می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از ارمغان‌های فضای مجازی به خصوص اینستاگرام، ایجاد راه‌های منحصر به فرد مارکتینگ و تبلیغات است. امروزه برند‌ها برای فروش محصولات‌شان توجه شما را جلب کرده و در تصمیم گیری‌هایتان تاثیر می‌گذارند. اینکه چطور این اتفاق می‌افتد و چه ربطی به اینفلوئنسر‌ها دارد را در ادامه می‌خوانیم.

تبلیغات روش‌های بسیار پیچیده و متنوعی دارد و بیلیبورد‌های خیابانی و آگهی‌های بازرگانی تبلیغ مستقیم محسوب می‌شوند اما تاثیرگذار‌ترین روش تبلیغات، نوع غیر مستقیم آن است.

مشتریان معمولا به تجربه‌های شخصی و افراد قابل اطمینان بیشتر اعتماد می‌کنند و حاضرند برند‌های معرفی شده توسط آن‌ها را بخرند. یکی از روش‌های پر بازده تبلیغات، بازاریابی دهان به دهان است. در این روش برند‌ها اینفلوئنسر‌های مورد نظرشان را انتخاب کرده و تبلیغات را از طریق آن‌ها شروع می‌کنند؛ اینفلوئنسرها محتوای تبلیغاتی را از برند مورد نظر دریافت کرده و در صفحه خود به تبلیغ برند می‌پردازند و با صحبت کردن در مورد برند با شما در تصمیم گیری‌هایتان هنگام خرید شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مطلب مرتبط: سلبریتی به چه معناست و سلبریتی ها چه کسانی هستند؟

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن